Na koje sve načine nas trgovci varaju
Domaći trgovci preuzeli su od kolega iz Evrope i sveta metode za sitne prevare na kojima mogu dodatno da zarade. Neki od najčešćih vidova prevare su: vodoinstalater
- Vlažan i masan papir na delikatesu
- Brisanje i prekucavanje roka trajanja nekog proizvoda
- Zakidanje na gramaži (pakovanje čokolade, na primer, koje podseća na pakovanje od 100 grama, a teži 80 gr)
Ovo su samo neki od načina na koji se dovijaju trgovci, a u cilju što veće zarade na potrošačima. Međutim, mnogo je veće pitanje da li su građani svesni da ih trgovci varaju i šta preduzimaju u cilju sprečavanja da budu prevareni. Svi se slažemo da je teško preduprediti ovakve vrste prevara. Vodoinstalater
Još jedan od primera sa kojima se susreću potrošači u Srbiji je sakupljanje markica ili bodova u cilju ostvarivanja popusta na kupovinu posuđa ili sličnih artikala. Međutim, kada se neophodni bodovi prikupe čime se ujedno stekne uslov za kupovinu nekih proizvoda po povoljnijim cenama, trgovci se obično vade da su im nestale zalihe te robe, tako da potrošači ostaju kratkih rukava. Vodoinstalater
Najveća slabost ovakvog vida poslovanja je slaba kontrola. Zakonska regulativa sve prevare jasno uređuje i utvđuje načine za kažnjavanje onih koji su skloni ovakvom vidu poslovanja. Međutim, nedovoljan broj inspektora nije u stanju da uđe u trag velikom broju zloupotreba. Zbog toga ključnu ulogu u svemu imaju sami potrošači, koji u slučaju da smatraju da su im potrošačka prava ugrožena, moraju odmah da alarmiraju ili udruženja za zaštitu potrošača ili tržišnu inspekciju. Ukoliko se odlučite da prijvate nesavesnog trgovca tržišnoj inspekciji, imajte u vidu da prijava ide po teritorijalnoj pripadnosti, odnosno po mestu prebivališta. Na našem sajtu možete pronaći brojeve telefona tržišne inspekcije na nivou Srbie, za sve veće gradoce, kao i ostale kontakt podatke. Dovoljno je da kliknete ovde.


 
														